APIA: A început plata pentru cantitatea de motorină utilizată în agricultură pentru trimestrul IV 2016

AgenÅ£ia de Plăţi ÅŸi IntervenÅ£ie pentru Agricultură (APIA) informează că astăzi, 11 aprilie, a început să efectueze plățile pentru cantitatea de motorină utilizată în agricultură pentru trimestrul IV 2016, în sumă totală de 78.151.029 lei, urmând ca cei 8.836 beneficiarii să îÈ™i primească banii în cont până la sfărÈ™itul săptămânii.

De asemenea, APIA anunță potenÅ£ialii beneficiari că, până la data de 02.05.2017 inclusiv, se depun cererile de plată a ajutorului pentru cantităţile de motorină achiziÅ£ionate ÅŸi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 ianuarie – 31 martie 2017 (trim. I al anului 2017). Beneficiarii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanÅ£are pentru anul 2017 depun cererile de solicitare a ajutorului de stat însoÅ£ite de o situaÅ£ie centralizatoare privind cantităţile de motorină achiziÅ£ionate ÅŸi utilizate în trimestrul respectiv, precum ÅŸi documentele prevăzute de Ordinul MADR  nr. 1727/2015 pentru aprobarea Procedurilor specifice de implementare ÅŸi control, precum ÅŸi a formularisticii necesare aplicării schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură. În perioada 2017 – 2020, diferenÅ£a dintre rata accizei standard, calculată prin actualizarea nivelului prevăzut în coloana 4 din anexa nr. 1 la titlul VIII “Accize ÅŸi alte taxe speciale” din Legea nr. 227/2015, cu completările ulterioare, potrivit art. 342 alin. (2) – (4) din acelaÅŸi act normativ, ÅŸi rata accizei reduse prevăzută la alin. (2) se acordă ca ajutor de stat sub formă de rambursare. Valoarea accizei pntru anul 2017 este de 1,4185 lei/litru.

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată se depun însoÅ£ite de următoarele documente:

a)situaÅ£ia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziÅ£ionate ÅŸi utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din ordin;

b)documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;

c)copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanÅ£ilor;

d)copie a documentelor de identitate ÅŸi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanÅ£are;

e)adeverinţă în original de la Registrul agricol, cu suprafeÅ£ele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanÅ£are;

f)adeverinţă în original de la DirecÅ£ia pentru agricultură judeÅ£eană, pentru suprafeÅ£ele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanÅ£are.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată se depun însoÅ£ite de următoarele documente:

a)situaÅ£ia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziÅ£ionate ÅŸi utilizate aferentă  perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare;

b)copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanÅ£ilor;

c)situaÅ£ia privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar ÅŸi vizată de medical împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10;

d)copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;

e)copie a documentelor de identitate ÅŸi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanÅ£are.

Pentru sectorul îmbunătăţiri funciare, cererile de plată se depun însoÅ£ite de următoarele documente:

a)situaÅ£ia centralizatoare a cantităţilor de motorină achiziÅ£ionate, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorului de stat prin rambursare;

b)copie a facturilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanÅ£ilor;

c)situaÅ£ia centralizatoare a cantităţilor de apă pentru irigaÅ£ii, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr.11 din ordin;

d)copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar;

e)situaţia suprafeţelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicit ajutorul de stat;

f)copie a documentelor de identitate ÅŸi/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări faţă de cererea de acord prealabil pentru finanÅ£are.

Cererile de plată pot fi depuse de administrator/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal ÅŸi este însoÅ£ită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

 

(Articol preluat din cotidianul craiovean Gazeta de Sud, din Craiova, autor Anca Dumitrascu, http://www.gds.ro/Actualitate/2017-04-11/apia-inceput-plata-pentru-cantitatea-de-motorina-utilizata-agricultura-pentru-trimestrul-iv-2016/)

13 aprilie 2017